VINCE 2015
2015.02.27. 11:38
VINCE 2015 – Valami régi, valami új, valami kék.
Ja, nem! Az utóbbi talán mégsem, hiszen nem esküvőre vagyunk hivatalosak, hanem az év legnagyobb boros eseményére, a VinCE 2015-re, amit idén március 6. és 8. között immáron hatodik alkalommal nyitja meg kapuit az érdeklődők előtt.
25 nemzetközi szaktekintély megismételhetetlen borsorokkal készül Közép-Európa legrangosabb borszakmai eseményére és olyan meglepetésekkel készülnek idén is, amikre még nem volt példa!
A mesterkurzusokon a borvilág trendjei, legendás borvidékei lesznek műsoron, a Corinthia Hotel impozáns termeiben 150 válogatott kiállító, legalább 4-5 csillagosra értékelt borászatok tételeit kóstolhatja a közönség.
Aki eljön olyan élményekkel lehet gazdagabb, amivel még soha sehol nem találkozhatott, ilyen lesz pl. a sajtótájékoztatón általunk már kipróbált DIGITÁLIS BORTESZT, a „Nagy Kihívás” kurzus, ahol iPadeken pontozva, az eredmények valós idejű feldolgozásával annak járhat utána a közönség, vakon felismeri-e a csúcsborokat és hasonlóan pontoz-e, mint a panelben ülő szaktekintélyek.
De nem csak ebben lesz az idei VinCE más, mint az eddigiek, hiszen 2015-ben először adják át a
VinCE AWARDS díjat!
„A VinCE Budapest szakmaiságát idén is neves, a világ minden pontjáról érkező előadóink és a kivételes értéket képviselő borsorok adják. Nemzetközi sztenderdek szerint alapítottuk meg idén a VinCE Awards díjat is. Célunk, hogy a szakma és jeles szakértői zsűrink segítségével megtaláljuk és példaként állítsuk mások elé azokat a hazai sikereket, amelyekre nemcsak itthon, de az egész borvilág előtt büszkék lehetünk.” – mondta el Németh Ágnes, a rendezvény főszervezője.
A díjátadó gálát idén először, hagyományteremtő céllal szervezik meg. A 10 kategóriában kiosztott elismeréssel olyan kimagasló teljesítményeket jutalmaznak, amelyek egy klasszikus borverseny keretében nem mérhetőek. A szakma visszajelzést adhat a legátgondoltabb borlap, a legeredményesebb borkereskedő személyére, de a gasztronómiai és turisztikai szempontok is érvényesülnek – a borvacsorák, borhotelek és borprogramok között is a legjobbakat díjazzák. A legaktívabb társulás, legkreatívabb bormarketing kampány és legjobb weboldal szintén inspirációként szolgálhat, hogy egyre inkább előremutató megoldások szülessenek.
A nevezéseket a gasztronómia és a borvilág elismert szakértői, egy 21 fős zsűri állította össze; nemzetközi borakadémikusok, borászok, szakírók, valamint a Magyar Bocuse d’Or Akadémia tagjai. A közreműködők között volt Darrel Joseph, a régió specialistája, Horkay András, az Országos Borszakértő Bizottság elnöke, Dr. Mészáros Gabriella, Káli Ildikó, a Magyar Sommelier Szövetség első elnöke, Zilai Zoltán, Jásdi István és Kamocsay Ákos. A hazai gasztronómia meghatározó szereplői közül többek között Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke, Csapody Balázs, Zsiday Roy, Széll Tamás, Bíró Lajos és Molnár Attila vett részt a jelölésben.
A nevezések alapján most tíz kategóriában keresik a legjobbakat; a VinCE Awards díjra jelöltek között van több étterem, borhotel, kereskedés, borbár, borászat és társulás. A VinCE további díjait a bortesztjein legeredményesebb borászat és borkereskedést veheti majd át.
Kategóriák és jelöltek
- A legjobb borlap – Onyx, Kistücsök, Borkonyha
- A legjobb borhotel – Crocus Gere Bor Hotel & Resort, Bock Ermitage Hotel, Andrássy Rezidencia Wine & Spa
- A legjobb borvacsora – Biarritz étterem, Gusteau Kulináris Élményműhely, Kistücsök
- A legjobb borkereskedés – Bortársaság, Veritas, Radovin
- A legjobb borbeszerző – Rutka Zoltán (METRO), Vincze Árpád (CBA), Harcz Ádám (Lidl)
- A legjobb borbár – DropShop, DiVino Bazilika, Doblo
- A legjobb weboldal – St. Andrea Szőlőbirtok, Szent Tamás Szőlőbirtok és Pincészet, Gál Tibor Pincészet
- A legjobb pincelátogatás – Szepsy Pince, Szent Donát Birtok, Dobogó Pincészet
- A legjobb bormarketing kampány – Kreinbacher Birtok, Nemzeti Borkiválóság Program, Szent Tamás Szőlőbirtok és Pincészet
- A legaktívabb társulás – Balatoni Kör, Csopaki Kódex, Pannon Bormíves Céh
A rengeteg kiállító és tesztelhető bor mellett azonban érdekesebbnél érdekesebb előadások, workshopok is lesznek, erről majd még írunk külön, hiszen igazi csemegére is lehet bukkanni közöttük azoknak, akik maguk is azt vallják, hogy a bor sokkal több, mint egy színes ital..
Azért a türelmetleneknek ideteszünk egy linket, ahol részletesen tájékozódhatnak a programokról, a jegyárakról, a jegyvásárlási lehetőségekről, rendelkezésükre áll az egész hétvége.
http://vincebudapest.hu/mesterkurzusok-workshopok/
De én amondó vagyok, ne halogassa senki, mert az eddigi évek tapasztalatai alapján sajnos mindig sokkal kevesebb a hely, mint az érdeklődő.
Kellemes hétvégét, szép borokat, jó ételeket kíván mindenkinek:
Szöllősi Hajni
http://vincebudapest.hu/
Szerző: BORtaBOR
Szólj hozzá!
Címkék: budapest fesztivál alkohol weekend gasztro hungary bor étterem pezsgő champagne sommelier masterclass borfesztival glass wineworld Furmint Bor VinCE Budapest winelife Gault&Millau champagnelover winefestival wineglass winebottle whitewine winelover winetasting sommeliére wineexpert wineexpo champagnetasting VinCE 2015
ROSSZ REKLÁM IS REKLÁM?
2015.02.26. 08:59
Nem jelen lenni a facebook-on ma már akkora luxus egy vállalkozásnak, borászatnak, étteremnek, amit csak nagyon kevesen engedhetnek meg maguknak, ha egyáltalán..
Ennél már csak egy nagyobb öngyilkosság van.. a rosszul menedzselt oldal..
Évente összesen 2-3 megjelenés, poszt az oldalon, rossz fotók, semmiről sem szóló hírek, ugyanazon hír 2-3-4-5, kismilliószori megosztása, stb..
Könyörgöm! Mikor értitek már meg, hogy ha - amúgy jogosan! - büszkék vagytok arra, hogy a legfrissebb, legminőségibb alapanyagokból dolgoztok, innovatívak vagytok, kerestek, terveztek, kísérleteztek, hogy a legjobbat tegyétek a tányérra, az asztalra, a vendég elé.. már odáig is sikerült eljutni, hogy ne ti fotózzátok sötétben, homályosan, konyhai kupi előtt, háttérben a fekete mosogató hastájéki, harmadik köpenygombjával- az ételeket, hanem megbíztok egy-egy profi fotóst, mikor értitek meg, hogy a suszter maradjon a kaptafánál és ha senki nem ért hozzá, akkor ugyanúgy meg kell ezzel is bízni egy hozzáértő szakembert!?
Milliókat áldoztok a konyhákra (helyesen), végre talán a személyzetre is (épp ideje már!) és akkor elcsúsztok egy 100.000 Ft-os tételen..
Csillagokra, szakácssapkákra, pontokra hajtotok (helyes, kell is a versenyszellem, az ambíció), oda sem raktok a versenytányérra két napos elájult zöldet.. a rossz netes megjelenés pont ilyen..
Ne csak a zsűrit csábítsátok el, foglalkozzatok a közönséggel is, aki eltartja a helyet! ;)
De legelsősorban önmagatok miatt figyeljetek oda már erre is!
Apróságnak tűnik, de nem az.
Nincs mit!
SzH