BORtáBOR - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://bortabor.blog.hu/2016/04/19/mikor_ereztes_utoljara_sommelier-nek_magad/full_commentlist/1#c30109974
Válasz erre: MIKOR ÉREZTED UTOLJÁRA SOMMELIERNEK MAGAD?
2016-04-20T18:50:13+02:00
2016-04-20T18:50:13+02:00
Bandiahegyről123
http://blog.hu/user/768226
<a href="http://bortabor.blog.hu/2016/04/19/mikor_ereztes_utoljara_sommelier-nek_magad?full_commentlist=1#c30107176" class="reply_nick_907999" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30107176 );">@Szten00</a>: Jogos a felvetés. Én egyszerű borkedvelőként egyszerű szűrőt tudok alkalmazni: az árat. 1500 forint alatt nem szoktam bort venni, ettől függetlenül el lehet tévedni rendesen a sokféle megnezevés miatt. A villányi borok például "classicus" nevet viselik, ami elég zavaró, mert még csak az sincs ráírva, hogy száraz, félszáraz, esetleg félédes-e az adott bor
https://bortabor.blog.hu/2016/04/19/mikor_ereztes_utoljara_sommelier-nek_magad/full_commentlist/1#c30107176
Válasz erre: MIKOR ÉREZTED UTOLJÁRA SOMMELIERNEK MAGAD?
2016-04-20T17:05:20+02:00
2016-04-20T17:05:20+02:00
Szten00
http://blog.hu/user/907999
Csak pár gondolatot fűznék hozzá.<br />
Azt írod, hogy ennyi pénzért lehetetlen szőlőbort csinálni. Mi a véleményed, akkor miből vannak ezek a borok? Szerinted hogyan készülnek a nagyon olcsó borok?<br />
<br />
Másik, ehhez szorosan hozzákapcsolódó gondolat:<br />
a friss föl azért nem tejföl, mert növényi zsiradékból készül, nem tejből. A reggeli ital is ezért nem tej. Húsjellegű készítményt még nem láttam, de felteszem, szója, nem hús. Tehát itt mindenhol arról van szó, hogy más alapanyagokból készül az adott élelmiszer. Namost a borra ugyanez vonatkozik. Nem tudom az idevágó szabályozást idézni, de mint ahogy a tejfölnek tejből kell készülnie alvasztással/fölözéssel, ugyanúgy a bornak szőlőből, erjesztéssel. A törvényi szabályozás tehát a bor fogalmára megvan, nem kell sem Tiffán úrnak, sem senki másnak felállnia. Ha nem szőlőből készül a bor, akkor nem lehet ráírni, hogy bor. Mint ahogy a növényi akármire sem, hogy tejföl. És itt érdemes tudni, hogy ezek a nagyon alsókategóriás borok hogyan is készülnek.<br />
<br />
Többnyire amúgy rommáterhelt, két számjegyű kilogrammnyi szőlőtől roskadozó szőlőtőkékről éretlenül szüretelt szőlőből, mustsűrítményezéssel feldobva. A törvényi aktegóriába belefér. Szőlőből készülnek. Csak úgy-ahogy. Olyasmit pedig, hogy teszem azt, a mustsűrítményezést tiltsuk be, és ami úgy készült, ne lehessen bornak hívni, nem nagyon lehet elérni - márcsak azért sem, mert a mustsűrítmény alapanyaga is szőlő. <br />
<br />
Ilyenkor mi van? Ilyenkor az van, hogy bevezetünk eredetvédelmi kategóriákat, amibe már kevesebb dolog fér bele. A régi asztali bor/tájbor/minőségi bor kategóriákat felváltotta a három alapvető eredetvédelmi kategória: A földrajzi jelzés nélküli (FN), az oltalom alatt álló földrajzi jelzésű (OFJ) és az oltalom alatt álló eredetmegjelölésű (OEM) bor. Mindegyiknek megvan a maga általános követelménye, illetve OEM alatt hegyközségenként szabályozva. Megvan a maximum hektáronkénti hozam, néhány OEM-nél az, hogy csak üvegpalackba lehet tölteni, megvannak az engedélyezett borfajták, sok minden. Így is elképesztően megengedő a szabályozás, de van.<br />
Aztán erre épülve lehet szigorúbb szabályozást felállítani, egyes termékekre, ha a hegyközség úgy akarja. Egri OEM-en belül ugye a Klasszikus, Superior és Grand superior kategóriák. Grand superiornál 35hl/ha maximális terméshozam, seprős újborban kifejezve, valamint minimum 20 magyar mustfok a szüretkor. Ez már nem rossz, akárhogy is. Vagy Csopakon a csopaki kódex is ilyen szabályozás. Villányban a Villányi Franc. Balaton felvidéken a káli királyi bor és káli királyi főbor. És még lehetne sorolni. <br />
<br />
Szóval szabályozás van bőven. Megengedő és szigorú is. A problémát én nem abban látom, hogy ne lenne eléggé szabályozva a magyar bor, ellenkezőleg: abban, hogy túl sok a kategória. Egy egyszerű ember nem fogja tudni, hogy most miben más egy klasszikus, meg superier egri bor és a káli medencében sem a királyi jelzőket fogja keresni, a csopaki kódexről meg azt fogja hinni, hogy valami lovagkorból maradt relikvia. Egyszerű, átlátható és egységes eredetvédelmi kategóriákkal lehetne szerintem továbbhaladni.<br />
<br />
Ettől függetlenül a postban felvetett kérdést én nem érzem validnak. Mert tényleg nem a törvényi szabályozás hiánya a gond.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14140791
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2014-03-08T15:27:59+01:00
2014-03-08T15:27:59+01:00
derabitz
http://blog.hu/user/394629
Nem kell megvenni ezeket, és főleg nem kell reklámozni!<br />
<br />
Egyébként, jogod van megkérdezni az OBI-t, hogy mely paraméterek alapján kaptak minősítést az általad kifogásolt levek.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.mgszh.gov.hu/szakteruletek/szakteruletek/obi">www.mgszh.gov.hu/szakteruletek/szakteruletek/obi</a>
https://bortabor.blog.hu/2014/02/12/sommelier_barista_mixer_whaaat/full_commentlist/1#c21678547
Válasz erre: SOMMELIER? BARISTA? MIXER? WHAAAT?
2014-03-08T15:27:26+01:00
2014-03-08T15:27:26+01:00
Ottó Szöghy
http://blog.hu/user/821595
Megint lemaradok a szuper programokrol.A sommeliereket nagyon megneztem volna.Szoghy Otto Hotel Sommer Fussen!
https://bortabor.blog.hu/2010/12/10/en_megertelek_teged/full_commentlist/1#c21030075
Válasz erre: Én megértelek Téged
2013-11-16T09:43:47+01:00
2013-11-16T09:43:47+01:00
Ottó Szöghy
http://blog.hu/user/821595
De szep iras.Hanyszor volt mar ilyen hangulatom.Bar masok ezt alkesznak hivjak.
https://bortabor.blog.hu/2013/11/09/bajgunar/full_commentlist/1#c20988495
Válasz erre: Ludas Mátyás, a posztkommunista Bájgúnár
2013-11-10T20:04:03+01:00
2013-11-10T20:04:03+01:00
Olcsibácsi
http://blog.hu/user/726440
Face-n sajnos nem tudom kommentelni, viszont annyira indulatossá tett a beszámoló, hogy muszáj vagyok itt. <br />
Elképesztő. Nem ez a szó önmagában véve nem fedi le azt, ami elsőre eszembe jutott. Gyomorforgató és vérlázító. Egészen biztosan végigcsináltam volna az estét én is, már csak azért is, hogy hasonlóképpen kivesézhessem a sznobéria eme fura v(.ˇ˘.)áll-faját amit, feltételezem ott egyesek magukra erőltettek. Szinte biztos, hogy vissza követeltem volna a pénzem és még a vendégkönyvben is hagytam volna egy rövidke "kivonatot" a véleményemből, majd átslattyogtam volna egy kevésbé nívós helyre (pl.: Trófea) fele árban jóllakni. A képek alapján a salátákhoz sehol nem nyúlnék hozzá, a réteses legalább készült és laminált kivitelezésű eladáshelyi árukínáló táblákkal tette gusztusosabbá a "standját". Nem igazán tudom elképzelni, hogy mi tette ezt a rendezvényt ennyire költségessé, de a jövőre nézve nem ígér túl sok jót, sőt remélem, hogy ezzel a színvonaltalan Borfesztivál-nak csúfolt valamivel jövőre már nem csak próbálkoznak, hanem csinálják is! Egy biztos én szívesebben beülök inkább egy piroskockásterítős, hazai ízvilágot képviselő pici ámde annál hangulatosabb és családiasabb étterem-étkezdébe, sem minthogy a Gellértben rázzam a rongyot. :)
https://bortabor.blog.hu/2011/09/19/orszagimazs_borszagblamazs/full_commentlist/1#c14531764
Válasz erre: Országimázs/Bországblamázs
2011-09-24T20:14:19+02:00
2011-09-24T20:14:19+02:00
TNS
http://blog.hu/user/652048
Kedves Cikkíró!<br />
<br />
Szerintem érdemes lenne lefényképezni és posztolni az étterem és a bár itallapját is, ugyanis nagyon jó boraik vannak mindkét részlegen. külön kiemelném hogy (emlékeim szerint) a bárban 6 fehér és 6 vörös + 1 rosé bor található a lapon szerintem egyedülálló módon, nagyon jó összeállításban. Fölösleges becsmérelni a roomservice itallapját, ugyanis ha a vendégnek más irányú igénye van szívesen állnak a rendelkezésére és felviszik a szobába az étterem lapjáról választott bort is.. érdemes lett volna a jobban utánajárni a dolognak mielőtt lejárató kampányba kezd a kedves szerző!!!
https://bortabor.blog.hu/2011/09/19/orszagimazs_borszagblamazs/full_commentlist/1#c14501188
Válasz erre: Országimázs/Bországblamázs
2011-09-20T17:45:59+02:00
2011-09-20T17:45:59+02:00
dezso
http://blog.hu/user/183935
<a href="http://bortabor.blog.hu/2011/09/19/orszagimazs_borszagblamazs?fullcommentlist=1#c14498060" class="reply_nick_532674" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14498060 );">@BORtaBOR</a>: Igen, ezt leszűrtem, mert nagyon éles elméjű vagyok :) Ellenben ha nem jársz oda, akkor a képeket se te csináltad, viszont a leírás eléggé valósághű(nek hat), tehát akkor sem értem :D
https://bortabor.blog.hu/2011/09/19/orszagimazs_borszagblamazs/full_commentlist/1#c14499410
Válasz erre: Országimázs/Bországblamázs
2011-09-20T10:21:27+02:00
2011-09-20T10:21:27+02:00
Nick Reevers
http://blog.hu/user/509099
<a href="http://bortabor.blog.hu/2011/09/19/orszagimazs_borszagblamazs?fullcommentlist=1#c14498060" class="reply_nick_532674" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14498060 );">@BORtaBOR</a>: ...kár volt az időd pazarolni ennek a posztnak a megírására, nekem meg az elolvasásra... INTERCONTINENTAL nem = BORHÁZ
https://bortabor.blog.hu/2011/09/19/orszagimazs_borszagblamazs/full_commentlist/1#c14500313
Válasz erre: Országimázs/Bországblamázs
2011-09-20T10:21:04+02:00
2011-09-20T10:21:04+02:00
BORtaBOR
http://blog.hu/user/532674
A minibár már csak hab a tortán.. a borlap, ill. az itallap vagy szobaszervízlap, vagy hívják akárminek választéka(?) az, ami szégyenletes és szánalmas. Ráadásul amatőr. Ez egy 5 csillagos szállodában elfogadhatatlan. Kis vidéki panziók kulturáltabban állnak hozzá a feladathoz és oldják meg, ami nem meglepő, hiszen vendéglátásról beszélünk. Komoly pénzeket szednek be, nem adóként, de kötelező befizetésként a borászoktól, palackonként 6-10 forint között, bormarketing címszóval. Nos, ez is az. Csak nem épp pozitív előjelű.
https://bortabor.blog.hu/2011/09/19/orszagimazs_borszagblamazs/full_commentlist/1#c14499377
Válasz erre: Országimázs/Bországblamázs
2011-09-20T10:15:42+02:00
2011-09-20T10:15:42+02:00
Rigris
http://blog.hu/user/162722
Én nem hiszem, hogy a minibártól ennél többet kéne elvárni, vagy hogy a szobapincérnek sommelier-nek kellene lennie. Azt sem hiszem, hogy itt bárki borpropagandára számítana, vagy azt igényelné.<br />
Én sem gyakran járok Intercontinental-szintű szállodákban, de azért egy-két alkalommal megfordultam már hasonlóban, igaz, nem elnöki lakosztályban. De az biztos, hogy a minibár az itt bemutatotthoz teljesen hasonló volt mindenütt.<br />
Aki borkultúrára vágyik, az ne egy nemzetközi szállodalánc luxushoteljének minbárjában keresse, mert azt a világon sehol nem ott tartják.<br />
Ettől persze az asztalra kikészített brossúrák közt akár lehet egy olyan is, ami a magyar borokról, borvidékekről szól - nem tudom, van-e. Hasonló szintű német, osztrák, amerikai hotelekben, ahol eddig jártam, nem volt, pedig a borkultúra ezekben az országokban is erős - attól félek, ma erősebb mint nálunk, még ha a hagyományok nem is olyan régiek.
https://bortabor.blog.hu/2011/09/19/orszagimazs_borszagblamazs/full_commentlist/1#c14498060
Válasz erre: Országimázs/Bországblamázs
2011-09-19T22:21:24+02:00
2011-09-19T22:21:24+02:00
BORtaBOR
http://blog.hu/user/532674
Nem az egri és nem a villányi borokkal van a baj! Sőt, azokkal semmi baj sincs! A baj az, hogy egy ilyen szállodában ennyi a választék a szobaszervíz részéről. ..és az, hogy se a pince neve, se az évjárat, se semmi sem szerepel. .és a képek az Intercontinentalban készültek, a szobaszervíztől rendelhető lapról.
https://bortabor.blog.hu/2011/09/19/orszagimazs_borszagblamazs/full_commentlist/1#c14496834
Válasz erre: Országimázs/Bországblamázs
2011-09-19T22:07:25+02:00
2011-09-19T22:07:25+02:00
hírfaló
http://blog.hu/user/552802
Legalább valami normális chilei bort is árulnának :(
https://bortabor.blog.hu/2011/09/19/orszagimazs_borszagblamazs/full_commentlist/1#c14497451
Válasz erre: Országimázs/Bországblamázs
2011-09-19T22:07:05+02:00
2011-09-19T22:07:05+02:00
dezso
http://blog.hu/user/183935
Egy dolgot nem értek, hogy a képek honnan származnak? Ettől eltekintve kissé szomorú lettem, megyek is, iszom egy pohár jó (egri származású) bort.
https://bortabor.blog.hu/2011/09/13/xx_borfesztival/full_commentlist/1#c14460290
Válasz erre: XX. Borfesztivál
2011-09-14T21:44:02+02:00
2011-09-14T21:44:02+02:00
Neduddgi
http://blog.hu/user/180669
Az én kedvenc kérdésem az volt, hogy "nem tudjátok, hol a vécé?" (egyenruhában, hátunk mögött 2 db mentőautóval) Ha mindenkitől csak 100 forintot kérünk a válaszért, holnaptól nem kéne bejárjak dolgozni. :o)
https://bortabor.blog.hu/2011/09/13/xx_borfesztival/full_commentlist/1#c14450672
Válasz erre: XX. Borfesztivál
2011-09-13T21:05:21+02:00
2011-09-13T21:05:21+02:00
Conv
http://blog.hu/user/226481
<a href="http://bortabor.blog.hu/2011/09/13/xx_borfesztival?fullcommentlist=1#c14442564" class="reply_nick_439572" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14442564 );">@Behajtó70</a>: az ostobát az jellemzi leginkább, hogy nem tud magán nevetni.
https://bortabor.blog.hu/2011/09/13/xx_borfesztival/full_commentlist/1#c14449229
Válasz erre: XX. Borfesztivál
2011-09-13T19:48:02+02:00
2011-09-13T19:48:02+02:00
donkanyar
http://blog.hu/user/220051
Amit én halottam ezen a fesztiválon:<br />
<br />
"-Helló adjá' má' két dekát abból a vörösből!<br />
- Két dekát?<br />
- Persze, súlyra ugyanannyi, mint a deci!"
https://bortabor.blog.hu/2011/09/13/xx_borfesztival/full_commentlist/1#c14449105
Válasz erre: XX. Borfesztivál
2011-09-13T19:47:45+02:00
2011-09-13T19:47:45+02:00
mizie
http://blog.hu/user/36576
Azért egy kicsit ebben az eladók is sárosak. Mostanában a borfeszt kb arról szól h adjunk el minél több palacktot és jólvan. Semmi direkt tájékoztatás, csak eladás.<br />
<br />
Nyilván az ilyen vásárlókkal nehéz mit kezdeni, de valahol ennek egy kicsit kultúrmisszióként is kéne működnie, nem?
https://bortabor.blog.hu/2011/09/13/xx_borfesztival/full_commentlist/1#c14449022
Válasz erre: XX. Borfesztivál
2011-09-13T19:47:19+02:00
2011-09-13T19:47:19+02:00
szép heléna
http://blog.hu/user/642805
Akkor ezek szerint ide csak hülyék járnak. Azért nem kellene mindenkit lenézi. Végül is fizettek és ez jó!Ugye!<br />
Egyébként én nagyon sok embert ismerek aki azért tisztában van borokkal és a Sirály helyett Shiraz-t kér.
https://bortabor.blog.hu/2011/09/13/xx_borfesztival/full_commentlist/1#c14448625
Válasz erre: XX. Borfesztivál
2011-09-13T19:46:58+02:00
2011-09-13T19:46:58+02:00
qwertzu
http://blog.hu/user/38864
"-Honnan tudtad,hogy az édeset szeretem?"<br />
<br />
LOL! <br />
<br />
Amúgy szép gyűjtés.
https://bortabor.blog.hu/2011/09/13/xx_borfesztival/full_commentlist/1#c14442564
Válasz erre: XX. Borfesztivál
2011-09-13T19:46:43+02:00
2011-09-13T19:46:43+02:00
Behajtó70
http://blog.hu/user/439572
Igen, tudjuk, hogy a "mézes-mázos" eladó a vevőt a háta mögött csak "balfasznak", "idiótának" tartja...minek ezt itt most a pofánka vágni?!<br />
<br />
Ízéletelen, modortalan blog!
https://bortabor.blog.hu/2011/09/13/xx_borfesztival/full_commentlist/1#c14441670
Válasz erre: XX. Borfesztivál
2011-09-13T19:46:11+02:00
2011-09-13T19:46:11+02:00
Fotósképző
http://blog.hu/user/279035
Jó szövegek! <br />
<br />
Ezek mellett a (leginkább) hölgyek részéről gyakran érkező alapkérdés, miszerint: "milyen édes bor van?" már szinte említésre sem érdemes (meg a borászok arca, amikor aznap éppen 786 432-szer magyarázza el, hogy miért száraz a komolyabb borok nagy része)... ;)<br />
<br />
A cikkíró megérdemelt volna egy éles képet, vagy a fotós már nem nagyon tudott stabilan állni estefelé? ;)
https://bortabor.blog.hu/2011/09/13/xx_borfesztival/full_commentlist/1#c14440899
Válasz erre: XX. Borfesztivál
2011-09-13T19:45:36+02:00
2011-09-13T19:45:36+02:00
e.bence
http://blog.hu/user/601110
Szuper! :)
https://bortabor.blog.hu/2011/09/13/xx_borfesztival/full_commentlist/1#c14438630
Válasz erre: XX. Borfesztivál
2011-09-13T19:44:59+02:00
2011-09-13T19:44:59+02:00
Neduddgi
http://blog.hu/user/180669
Volt több okos bokás, még több törött üvegpohárba tenyerelő/taposó, illetve számtalan "tudnátok adni egy ragtapaszt?" esetünk. Ők azért az esetek nagy részében a részegekkel közös halmazt alkottak, de nem voltak durvák. Záráskor azért akadt másmilyen is...
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14147623
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-05T17:09:07+02:00
2011-08-05T17:09:07+02:00
hegyilány
http://blog.hu/user/623682
hm. "husito kortyokat:)"<br />
De ha lehet, ne a 199,-forintos borból tessenek inni.!<br />
<br />
:))))))
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14144617
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-05T11:16:39+02:00
2011-08-05T11:16:39+02:00
think different
http://blog.hu/user/197589
<a href="http://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg?fullcommentlist=1#c14144453" class="reply_nick_532674" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14144453 );">@BORtaBOR</a>: Ertem en es egyet is vele:)<br />
<br />
A baj, hogy a minosegi borivas, amire buzditasz, az tovabbra is a nagyfiukat fogja gazdagabba tenni, holott a kistermelokhoz kellene eljuttatni a borkedveloket.<br />
Mert ugye Pista bacsi borat fogod te a Tacskoban megvenni 10x szorzoval, amirol nem Pista bacsi es nem a Tacsko tehet, hanem a rendszer, ahogy irtad is, de mi a megoldas a megkerulesere?<br />
Talan szervezett borturak alatt kialakitott kapcsolatok. De ez sem mindenkinek megoldas.<br />
<br />
A masik resze amit irtal, az santit, mint a ketlabu szek: Pista bacsi igy is, ugy is megcsinalja a bort (apam Pista es csinalja), igen O sem tudja miert, mert draga a benzin (kozel van a szolohegy szerencsere), fizet az eszkokert, tragyaert, foldcsereert, adozik is, rendszeres ellenorzes volt a hegybirosagtol, szoval nehogy azt hidd, hogy a 60 Ft-os bor (bor, cimke, marketing... nelkul) akarcsak ezt fedezi, mert abszolut nem, de kivagni nem engedi a Nemzeti Park es Hegybirosag, ha nem muveli megbuntetik. Igy szinte rabszolgamunkaval termelt bort eladja a bekerulesi ar 50-70%-aert.<br />
Felcimkezve es palackozva pedig el lesz adva (igen van meg vele munka, tudom) atlagosan 599-ert.<br />
Szoval a baj azzal van, hogy eselyed sincs minosegi borhoz jutni olcson, de legalabb szart is vehetsz tularazva, mert az elso kortyig nem fogod tudni, mit palackoztak at neked.<br />
<br />
Szep napot es husito kortyokat:)
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14144453
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-05T10:45:32+02:00
2011-08-05T10:45:32+02:00
BORtaBOR
http://blog.hu/user/532674
<a href="http://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg?fullcommentlist=1#c14144366" class="reply_nick_197589" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14144366 );">@think different</a>: A cikk a 199 Ft-os borról szól, ami kereskedelmi forgalomban van a boltban és nem Jóska vagy Pista bácsi pincéjében. Igen palackozhatja igényesen így is, ebben igazad van, de kaptál róla Áfás számlát? ugyi, az +25%.. és valahogy el is kellett jutnod a pincéig, így az már nem 135, hiszen majd 400 Ft-os benzinár mellett vagy ha tömegközlekedsz is, akkor sem vmi tündér reptetett a pincéig és azt a költséget is te fizeted.. igaz, a borért csak 139 Ft-ot adtál, de a bolti 199 Ft+20 Ft üveg árban már ez a költség is benne van.. nem akarom magam ismételgetni, de az előző válaszban már leírtam az egyéb, kereskedelmi forgalomba kerülő tételeket kötelezően terhelő költségeket, amik a kispincékben -akár igányesen, akár anélkül palackozva- megvásárolható borokat nem terheli.. ..és ez a poszt nem is Józsi és Pista bácsi ellen szólt, hanem pontosan a Józsi és Pista bácsikat kihasználó ÉS a fogyasztó felé is ugyanolyan unkorrektűl eljáró multikról, akik képesek ilyen "IZÉ"-ket az arcunkba löttyinteni.. mert hagyjuk.. mert a fent említett 139 Ft-os borra hivatkozva hagyjuk, hogy megvezessenek bennünket! Nos, én remélem, előbb-utóbb egyre többen "felébrednek" és a mennyiségi ivás felől a minőségi borfogyasztás irányába tolódnak el! Mindenkinek szép napot és jó borokat kívánok: Borissza Clarissa
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14144366
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-05T10:33:49+02:00
2011-08-05T10:33:49+02:00
think different
http://blog.hu/user/197589
<a href="http://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg?fullcommentlist=1#c14144278" class="reply_nick_532674" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14144278 );">@BORtaBOR</a>: Ne a 199-hez, a 60 Ft-os atvetei arhoz viszonyits:)<br />
<br />
Sokuknak van kezi palackozoja, igenyesen meg lehet oldani, felcimkezve, igaz nem nagy mennyisegben.<br />
<br />
Abbol a 139-bol literenkent talan meglenne, nem?<br />
(Cimket en anno 15000-ert terveztem, igaz ez 10 eve volt...)
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14144278
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-05T10:22:31+02:00
2011-08-05T10:22:31+02:00
BORtaBOR
http://blog.hu/user/532674
<a href="http://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg?fullcommentlist=1#c14142919" class="reply_nick_197589" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14142919 );">@think different</a>: A kistermelőnél a pinceajtóban vásárolsz, földrajzilag akárhol legyen is, a 199 forintos, kimosott kólás vagy ásványvizes petapalackba töltött boron nincs szállítási költség (hiszen te lóbálod a kezedben, amikor ballagsz le a hegyről), jövedéki adó, ÁFA, palackonként 6-10 forint marketingköltség, ami nem a borász borának a költsége, hanem az állam felé kötelezően befizetendő, nem adó nevű adó, sarc, nincs nála polcpénz , nincs címke, grafikus, OBI (tételenként 6 palack+tételenként 25.000 Ft elbírálási díj), stb.. igen, a rendszer pocsék és rettentő sok(k) nyűggel keseríti meg a borász életét, nagy terheket rak az árra, az árképzésre és ez mind, mind ismert és érthető.. pont ezért, matematikailag elképzelhetetlen, hogy minden egyes kib**tt törvényt, előírást betartva 199 Ft+20 Ft üveg áron vmi kiskereskedelmi forgalomba tudjon kerülni.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14144231
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-05T10:13:40+02:00
2011-08-05T10:13:40+02:00
BORtaBOR
http://blog.hu/user/532674
<a href="http://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg?fullcommentlist=1#c14142520" class="reply_nick_637409" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14142520 );">@szerpes</a>: Kabai napfény (cukor) hozzáadása a borhoz törvényileg tiltott, tilos! Mustsűrítménnyel lehet bort édesíteni, így azt, hogy arrafelé cukrozzák a bort, akármennyibe is kerül a cukor ára, nem hangsúlyoznám.. lehet, a többi gazda nem annyira örül neki..
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14143142
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-05T09:37:32+02:00
2011-08-05T09:37:32+02:00
Patreides
http://blog.hu/user/18353
Azt azért megjegyezném, hogy a 199 Ft-os árban a palack nincs benne, azért külön 40 Ft-ot számolnak (az első képen látható) a vevőnek, betétdíjként.<br />
Hogy ettől már bor lesz-e az illető izé, vagy nem, fogalmam sincs, de a tény az tény.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14143044
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-05T09:37:03+02:00
2011-08-05T09:37:03+02:00
azbest
http://blog.hu/user/16616
szerpes: értem én ezt, meg látom is alföldi faluban... <br />
De kérdem én, mi köze a répacukor árának a szőlőbor árához? Ja hogy nem csak szőlő van a "bor"-ban. Lehetne rögtön cukorrépából csinálni, mint répabort.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14142919
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-05T09:36:40+02:00
2011-08-05T09:36:40+02:00
think different
http://blog.hu/user/197589
Akkor valamit elarulok:<br />
A bort, amit nektek eladnak a gazdasagok, nagytermelok, nagyjabol 60 Ft/liter-ert veszik meg, a szolot 20-40Ft-ert.<br />
Ezt felcimkezik, rairjak, hogy Varga, Szeremley, akarki.., majd felteszik nektek a polcra 3-4-5szamjegyu kiszerelesben. Nem mondom, hogy nem dolgoznak vele, mert igen, az igenyes pinceszetek adnak a minoseg es hirnevuk megtartasara, de 199-ert siman lehet kapni egy liter IGAZI, szolobol keszult bort, ha bekopogtatunk egy badacsony vagy villanyi kistermelo pincejenek ajtajan.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14142861
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-05T09:36:06+02:00
2011-08-05T09:36:06+02:00
Moan
http://blog.hu/user/608674
Simán elő lehet állítani ennyiért bort. Az tény ugyan, hogy sok haszon nincs rajta, de csak számoljatok utána: Egy nagyobb lugason mondjuk novából terem egy zsák szőlő anélkül hogy különösebben gondoznád. Metszeni kell, kötözni, keveset kapálni. A zsák szőlőből lesz kb. 20 liter bor mire elkészül. Az sem akkora munka. Üveg, dugó, cimke? 20ft? Ha mindezt nagy tételben csinálja valaki géppel, akkor a végén ott van az, hogy bizony belefér. Persze itt senki nem keres, csak a végén a Nagyáruház vagy 20 forintot. A többieknek a költségük van meg rajta kb. De legalább nem rohad rájuk. Mert a boltban a 200 forintos tejen kinek van haszna, ha a tejes gazda 20-30 forintért adja literét a tejfeldolgozónak, az meg mondjuk 50-ért az áruháznak? Meg az is, hogy ha magyar tejet veszel az a legolcsóbb helyen is kb. 160ft, de lengyel tej meg 100ft? :)
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14142737
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-05T09:35:12+02:00
2011-08-05T09:35:12+02:00
menőmano
http://blog.hu/user/626095
Most látom, hogy van itt a poszton, kicsit drágább? palackozott bor is.<br />
Az csak akcióban 199,-forint.:)<br />
Na. az a gondolatom, hogy az talán egy kicsit több szőlőt "látott":) De még mindig köszönőviszonyban sincs az igazi nedűvel.<br />
Gyártanak már mindent, csak vegye a "jónép" :) <br />
Kinek árt, kinek használ? az meg kit érdekel. Úgy van vele a gyártó, forgalmazó.<br />
oszt.kész.jónapot!!!<br />
:)))))))
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14142718
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-05T09:34:55+02:00
2011-08-05T09:34:55+02:00
márta))
http://blog.hu/user/629989
mint egy főnix, újra életre kel "<br />
Hm. Nincs ebben semmi különös?! Talán, valakinek a valakije...) és hát, KELL.<br />
Van ilyen.<br />
:))
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14142707
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-05T09:34:31+02:00
2011-08-05T09:34:31+02:00
márta))
http://blog.hu/user/629989
Szerintem ezek a borok nem sok szőlőt "látnak":) Tesznek hozzá kis cukrot, meg esetleg valamiféle színező anyagot.<br />
Én nem tudom, csak gondolom.<br />
:)))
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141009
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T23:13:19+02:00
2011-08-04T23:13:19+02:00
AzHofi
http://blog.hu/user/54822
Talán úgy, hogy szabadulna tőle a bót és bőven beszerzési alatt szórja ki, drága ám a raktározás.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14142533
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T23:00:13+02:00
2011-08-04T23:00:13+02:00
zsoltix
http://blog.hu/user/176757
A kedves posztiro vasaroljon 1000000 ft/palackert Uj Peterrel karoltve. Ennyi. :)
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14142520
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T22:48:58+02:00
2011-08-04T22:48:58+02:00
szerpes
http://blog.hu/user/637409
200 Ftért olcsó a 7 dl bor ? A mi családunk nagyban nyomta a bor és a szőlőtermesztést (150 hl/év) itt a badacsonyi borvidéken. Mi akik egész évben szenvedtünk a szőlővel, borként adott érte a felvásárló 70 Ft-ot literjéért! Ha nem csináltunk bort, akkor a szőlőért 42-43 Ft-ot adtak kilójáért. <br />
Az üvegért a vevő fizet 30 Ftot, a palackozó max. 5-10 ftot , a dugó és a címke nem tétel. Termelőként hazulról 130-140 Ftért örülhetsz ha eltudod adni a borbogaraknak. Szóval 200 Ftért a 7 deci bor, simán lehet bor és még így is pofátlanul megéri a palackozónak. Ezért álltunk le mi is , meg a környéken mindenki, 260 Ftos cukorral már abszolút veszteség az egész.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14142277
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T22:09:15+02:00
2011-08-04T22:09:15+02:00
nem akar az ökörcsorda legelni
http://blog.hu/user/28667
Gondolom 200 forintért nem a borbarátok választják és nem is azok, akik évente megisznak egy, vagy két üveg bort, vagy ha mégis, akkor az olcsójánosok királyával van dolgunk. Akiknek naponta lecsorog 2 liter bor a torkukon (szerintem nyugodtan nevezhetjük őket alkoholistáknak) vagy fiatalok és olcsón akarnak berúgni, sorolhatnám miért ne felelhetne meg? Szerintem semmivel nem lehet rosszabb, mint az általad is említett barackízű szeszes ital, vagy hasonlók. A célközönség nem a bor által nyújtott élményre megy, hanem az irgalmatlan mennyiségben elfogyasztott bor eredményére.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14142172
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:58:57+02:00
2011-08-04T21:58:57+02:00
J.N.
http://blog.hu/user/592968
Az OBI, amennyire én tudom, nem ad tiltást, hanem az igazolása vagy minősítése mindössze leírja a beküldött minta paramétereit (savak, szárazanyagtartalom, alkohol), majd azzal zárja, hogy asztali vagy minőségi bor-e. Persze, ha valami nagy gáz van vele, akkor leírhatja, hogy kereskedelmi forgalomba nem hozható. Nyilván ezek a levek nem nevezhetőek bornak, vagy még precízebben, nem állapítható meg róluk az eredetük, vagyis az, hogy szőlőből készlültek-e és az sem, hogy milyen anyagokat, adalékokat tartalmaznak.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14142156
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:58:26+02:00
2011-08-04T21:58:26+02:00
jet set
http://blog.hu/user/384788
Tőlünk nyugatabbra 1-2€ között rengetegféle bort lehet kapni a szupermarketekben.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14142093
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:57:21+02:00
2011-08-04T21:57:21+02:00
atlbilbaoo
http://blog.hu/user/15440
199 a bor ára, nem kell levenni belőle az üveget, az plusz költség. <br />
Nem tudom mit csodálkoztok, a testvéremnek a Zala dombok oldalán lévő Balatonmelléke borvidéken van szőlője, a Kis-Balaton vize tükrözi a napfényt a déli fekvésű lankákra. Nagyobbrészt rizling, fehér száraz bort termel. Nagyképűség nélkül állítom, hogy kellemes asztali bora terem, nem mismásol, tisztán termel, a bor száraz, lehútve spiccnek kiváló. A nagy borászatok, jelen esetben a BB és Badacsonytomaj, 70-80 forintért veszik át a bort tőle meg a hasonló kistermelőktől. Tőkén termett izzadsággal locsolt bort! Ebből a borból már lehet 7 decilitert adni 199 forintért. Nem kell mindjárt hamisításra gondolni, elég kizsákmányolni a kistermelőket. Az árúhát meg beszerzési áron vagy kicsivel alatta forgalomba hozza.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141883
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:38:41+02:00
2011-08-04T21:38:41+02:00
Sweetbitter
http://blog.hu/user/637398
Ismerős az érzés. Mint amikor eltűnt a rendes eki. Örülj neki hogy lehet rendes bort kapni.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141786
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:38:17+02:00
2011-08-04T21:38:17+02:00
EsteeSatmary
http://blog.hu/user/554812
És próbálj meg külföldön Tokajit eladni !Ugyanezért is, meg a jó beregszászi és szlovák, olasz tokaji miatt! Bár azoknak kéne meginni az utolsó cseppig, akik "csinálják" és forgalomba engedik!
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141714
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:37:53+02:00
2011-08-04T21:37:53+02:00
ÁLLAMCSŐD!!!
http://blog.hu/user/251182
Nem Magyarországról származó borok, gondolom nagy mennyiségben érkeznek, itt csak palackozzák. Nem tudom, ez esetben is vizsgálja-e az OBI, vagy ha más EU-s országban ez már megtörtént akkor itt nem kell.<br />
Persze ezt csak én gondolom így, az igazságra nagyon kíváncsi lennék.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141592
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:37:32+02:00
2011-08-04T21:37:32+02:00
alf (törölt)
http://blog.hu/user/165790
Annyira azért nem kell megrémülni. Már persze nem attól, hogy ez akkor most milyen bor is. Nyilvánvalóan gyenge minőségű. Bár éppen jó is lehetne. De nem az ára miatt nem az. <br />
Kis hazánkban a bor rohadtul túl van árazva. Aki nem hiszi az látogasson el egy borvidékre és csodálja meg borászaink kastélyait - igen azokét, akik sírnak és zokognak, hogy őket aztán mennyire nem támogatják. Jaj, hát persze! A gyerekeknek csak Q7-re futja érettségi ajándékként, nem tudnak egy rendes Bentley-t venni. Szegények.<br />
Szóval az üveg, a dugó meg a cimke a technoológiai költségekkel, meg a 60Ft/kg szőlő (amiből lesz úgy egy üveg bor) kijönne még ebből az árból is (persze minimális haszonnal, de ebben a szegmentben nem is 200 palackot akarnak értékesíteni) És még jó is lehetne. De akkor ki a franc venné meg ezerötért az alap kékfrankost, Irsai Olivért? <br />
Ugye..?
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141580
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:36:50+02:00
2011-08-04T21:36:50+02:00
Jenyei
http://blog.hu/user/4960
Egy híres alföldi bortermelőt, a méltán híres Flaisz Ferencet is felmentették, hiszen csak "gyengébb minőségű szőlőbort" forgalmazott. Na most 1 millió liter műtrágyalébe egy fürt szőlőt beleejtve (Flaisz természetesen semmi ilyet nem tett) valóban igazi, bár talán kissé gyengébb minőségű szőlőbort kapunk. És ehhez az OBI-nak nagyon helyesen semmi köze. Minden jó így, tisztelt NAV.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141575
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:36:21+02:00
2011-08-04T21:36:21+02:00
anti_troll (törölt)
http://blog.hu/user/142629
Teljesen jogos a felvetés. <br />
<br />
Valószínűnek tartom, hogy "rendes" bort küldenek OBI vizsgálatra, aztán azzal az engedéllyel árulják az "izé"-t. <br />
<br />
Ugyan már, a polcról ki fogja már levenni a palackot, és visszaellenőrizni, hogy tényleg ebből küldték e a mintát?<br />
<br />
Ahhoz hogy valaki hivatalosan eladjon egy liter bort, a következőkre van szükség:<br />
<br />
Hegyközségi regisztráció<br />
<br />
ÉS<br />
<br />
OBI ( Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal) borászati üzem engedély<br />
<br />
ÉS<br />
<br />
NAV által kiadott adóraktári engedély, és vezetett pincekönyv<br />
<br />
ÉS<br />
<br />
Valamilyen hivatalos státusz, KFT, BT, őstermelő, EV<br />
<br />
ÉS<br />
<br />
Önkormányzat által kiadott működési engedély<br />
<br />
No, tehát itt már látszik is a jogalkotó szándéka, hogy a tisztességes, egyszerű szőlész-borászt ellehetetlenítse, ugyanis ennyi macerát inkább csak a tablettás borászoknak ér meg, esetleg olyan hobbi borászoknak, akiket amúgy is felvet a pénz, és nem számít a megtérülés.<br />
<br />
Halkan kérdezném még, ha a francia borászoknak ekkora macera lenne eladni egy liter bort, mennyi perc alatt lobbantanák lángra Párizst?
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141569
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:34:41+02:00
2011-08-04T21:34:41+02:00
menőmano
http://blog.hu/user/626095
Hm. milyen alapú alkoholos italnak hívni BOR(?) helyett?" <br />
Én totálisan úgy gondolom. hogy ezt teljes nyugalommal lehet "pancsolmánynak" nevezni.<br />
:))
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141365
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:33:54+02:00
2011-08-04T21:33:54+02:00
hírfaló
http://blog.hu/user/552802
Teljesen véletlenül nem Bács-Kiskun megyében "készítették" ezt a nedűt ?
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141353
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:33:33+02:00
2011-08-04T21:33:33+02:00
PanelProli
http://blog.hu/user/235710
Értem valahol a cikk mondanivalóját, de ez egy szabad ország, mindenkinek joga van venni ebből a borból, ha árulják. Mindenki szabadon dönt, hogy a 199 Ft-os, vagy 2999 Ft-os bort veszi.<br />
<br />
Apropó, azt már elemeztétek, hogy a 2999 Ft-os bor-árból mennyi a bor költsége és mennyi a marketing?
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141322
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:33:04+02:00
2011-08-04T21:33:04+02:00
mechanikus
http://blog.hu/user/493819
Talán nem kellene 199 ft-os boroknak mégcsak létezniük sem,de mennyivel létjogosultabb az a néhány befizetnivaló amit te magad is említessz tisztelt blogger.Mitől lehet rendes bort venni Toscanaban egy rongyos COOP üzletben jó áron és mitől top bor áru a duna tiszaközi finomság.Miért kapsz történelmi borvidéken 350-400 ft ért rendes bort,és miért fizetsz több napi munkabért egy állami támogatáson bevezetett híres borász amúgy iható de túlértékelt boráért.Bocsánat ha valaki megbántódna a Duna Tiszaközi megnevezésen,imádom a tisztességes síkvidéki könnyű borocskákat,és becsülöm a tisztességes borkészítőket.Jó lenne ha a szakma szorítaná ki a selejtet gyártókat/itt mindíg lesz talaja a műbornak,talán el is várják/és mutatná meg hogy van becsületes arcú borászat is.Az árakon vitatkozgathatunk de nem nézhetjük semminek a világ más tájain termelők árait és "minőségi "boraikat.Bocs,csak egy fogyasztó vagyok.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141309
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:32:22+02:00
2011-08-04T21:32:22+02:00
Zabalint (törölt)
http://blog.hu/user/350877
Számoljunk csak. 200 Ft/0,75 l az 266 Ft. Nagyjából ha egy Balaton felvidéki borásznak megveszem az olcsó borát, akkor olyan 300 Ft-ot fizetek literenként(jó fajta furmintot Tokaj közelében 500 Ft/l áron tudtam venni). Szerintem ha ezt az Alföldön tenném, ott 200-ért is kapnék egy litert, hiszen ott olcsóbb a munkaerő. Ezek még iható, bár nem jó borok(a zárójeles Furmint kivételével). Viszont ez a 266/liter nem lehet olyanból, amiért 200-at elkérnének, ha megjelennék egy műanyag flakonnal, hiszen a palackozás, az ÁFA, a kereskedelmi árrés is rárakódik, tehát valahol ott lehetünk, hogy ezek nagyjából 100 Ft/l-es borok lehetnek. Nekem az a véleményem, hogy valószínűleg ezek nem tartalmaznak metil alkoholt, mérget, vagy bármit, ami gyorsan végezne a vásárlóval, ezért átmentek az OBI vizsgálatán, viszont ajánlottnak nem ajánlottak.<br />
<br />
Amúgy ezek szinte kivétel nélkül a borhamisítás háromszögéből származnak, a Duna-Tisza Közéről, legnagyobb tömegtermelő a bócsai Weinhaus borászat. Én már láttam boltban 150-ért is. Érdekes, hogy más borvidékről 350-től kezdődnek, villányi bort meg nem kapni 800 alatt, csak néha akcióban van olcsóbban(Teleki Zweigelt az például igen jó az olcsó borok közül).
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141227
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:31:34+02:00
2011-08-04T21:31:34+02:00
mrbloodbunny
http://blog.hu/user/320361
199 forint??? nos nem vagyok róla meggyőződve, hogy a beletöltött cuclendáré túl sok napsütést kapott volna valamelyik jómagyar termő lankáin... de azt tényleg nem értem, hogy miért palackozzák? a palackozott asztali borok célközönsége azért gondolom fel tudja mérni, hogy ha nem közvetlenül a termelőtől veszi, ha nem a szeme láttára csapolják a hordóból, akkor ilyen áron egyszerűen nem kapni bort (és még egy termelő sem hinném, h ilyen röhejes áron mérné italát). akkor miért nem dobják egyből kannában piacra? mi a terv??
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141189
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:31:11+02:00
2011-08-04T21:31:11+02:00
Igen, ezen a témán már én is nagyon sokat gondolkodtam: Hogy a jó fenében tudnak egy-egy üveg "Bort(?) 200-300 Ft-ért adni, amiben benne a 40 ft-s palack, a 10 ft-s cimke, az 5Ft-s dugó, a logisztika, a kisker, a nagyker árrés? mennyi m,arad a 200-ból termelői árnak? 30-40Ft/palack? Ennyiért még a tabletta sem jön ki!De szólhatott volna a poszt a 349ft-s bikavérről (?) is akár, vagy 399t-s balatoni (???) borokról. Szégyen a magyar bor-ra nézve...És nem a bornak kell magát szégyelnie, hanem azoknak, akik aszisztálnak ahhoz, hogy ezek a szemetek forgalomba kerülhetnek.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141133
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:30:45+02:00
2011-08-04T21:30:45+02:00
portis
http://blog.hu/user/162285
Igen a szegényeknek is csinálnak bort, de akinek több pénze van annak nem muszály megvennie ezt, válogathat a különféle szinvonalú borokból ahogy a pénztárcája engedi. <br />
<br />
Mi a gond?
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141092
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:30:16+02:00
2011-08-04T21:30:16+02:00
joeperry
http://blog.hu/user/41867
Szerintem ezeknek még mindig több közük van a borhoz, mint a két literes, műanyagpalackos csodáknak, azokat tényleg csak kólával lehet elviselni.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14141071
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:29:44+02:00
2011-08-04T21:29:44+02:00
Amorphis
http://blog.hu/user/39734
Nekem egy viszonylag (el)ismertebb borászatnál dolgozó szakember ismerősöm azt mondta, hogy a kiskereskedelmi árat figyelembe véve, 1000 Ft alatt nem lehet minőségi, csak természetes (megengedett) anyagokból bort előállítani. Ami ez alatt van, az sanszosan nem csak szőlőből készült. Persze ettől még lehet akár finom is, és egészségre ártalmatlan is, de akkor vmi panccsal állunk szemben. Kb az a különbség, mint a pálinka és az aromás szeszesital között.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14140818
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:28:43+02:00
2011-08-04T21:28:43+02:00
gyermekeim
http://blog.hu/user/565884
Miután egy valamire való bor 2000forintnál kezdődik, ennek a 199forintosnak alkoholtartalma nemigen lehet, tehát kiskorúaknak adják, mint a gyerekpezsgőt, hogy felnőtteset játszhassanak. De miért nem írják rá?
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14140585
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:27:35+02:00
2011-08-04T21:27:35+02:00
chipanddale74
http://blog.hu/user/208753
Ha a 199 forintból levesszük az üveg, dugó és cimke hármast, akkor maradhat még talán 100 forint. Ebből kéne megoldani a szőlő árát, a borkészítés folyamatát és a polcpénzt is. Ha a fix dolgokat kivesszük, akkor itt képesek 25-30 forintból megtermelni 1.4 kg szőlőt. Ebben az esetben nullszaldós a történet.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/04/obi_omg/full_commentlist/1#c14140782
Válasz erre: OBI? OMG*!!
2011-08-04T21:26:53+02:00
2011-08-04T21:26:53+02:00
miles
http://blog.hu/user/162152
Nem vitatom, hogy a bemutatott löttyök nem borok, csak hozzátenném, bevett szokás a hipermarketeknél, hogy egyes termékeket beszerzési ár alatt adnak el, 'behúzó' áruként.
https://bortabor.blog.hu/2011/08/02/madrol_almodom/full_commentlist/1#c14141220
Válasz erre: Mádról álmodom
2011-08-04T21:25:38+02:00
2011-08-04T21:25:38+02:00
RAMBO
http://blog.hu/user/1077
Brutál jó fotók!
https://bortabor.blog.hu/2011/07/18/a_magyar_fesztivalok_bora/full_commentlist/1#c14014273
Válasz erre: A Magyar Fesztiválok Bora??
2011-07-19T10:36:51+02:00
2011-07-19T10:36:51+02:00
votvalamikor
http://blog.hu/user/114942
Nos, igen, ez valóban borzalmasra sikeredett. Az mondjuk nem igaz, hogy a fogyasztót nem kérdezték meg, ugyanis a facebookon ment a szavazás. Namost, ez ugye azt jelenti, hogy aki több barátot vett rá, hogy dobjon egy lájkot, az nyert. <br />
<br />
Viszont erre a borzalomra nincs mentség, nekem egy barátom se tudott/akart volna annyit fizetni, hogy erre szavazzak. No de a cég "biztos" "tudja", mivel lehet eladni a bort... :)
https://bortabor.blog.hu/2011/07/18/a_magyar_fesztivalok_bora/full_commentlist/1#c14011379
Válasz erre: A Magyar Fesztiválok Bora??
2011-07-18T19:13:08+02:00
2011-07-18T19:13:08+02:00
BORtaBOR
http://blog.hu/user/532674
Az, hogy tokaji, nem baj.. itt a címke a lényeg.. illetve annak a kinézete.
https://bortabor.blog.hu/2011/07/18/a_magyar_fesztivalok_bora/full_commentlist/1#c14009583
Válasz erre: A Magyar Fesztiválok Bora??
2011-07-18T19:08:48+02:00
2011-07-18T19:08:48+02:00
benko100
http://blog.hu/user/359443
Ez borzalmas! Igénytelen, ráadásul tokaji! :(<br />
Ajánlom majd mindenkinek a Hilltop Prémium Sauvignon Blanc 2009-t a Szigeten!<br />
Bodzával bolondítva sem rossz!
https://bortabor.blog.hu/2010/11/18/a_mori_haramia_1/full_commentlist/1#c11617510
Válasz erre: A móri Haramia
2010-11-19T09:37:21+01:00
2010-11-19T09:37:21+01:00
Zubor Éva
http://blog.hu/user/536194
Részese voltam a nagyon jól szervezett kirándulásnak!!!! Sok "miklóscsabit" kívánok Magyarországnak!!!!