Ma nem csak nekem van születésnapom, a Borpalotából Dubicz Borászatra nevet változtató pince is ünnepel! Igaz, ők picivel öregebbek, mint én, 110 évesek!
 
antik_1.jpg
.
Ennek apropóján készítettem velük egy izgalmas interjút, mely a Recept & Rejtvény magazin májusi számában olvasható.
 
Évekkel ezelőtt egy gasztrofesztiválon bolyongva tűnt fel egy stand, ami előtt nem állt senki. Furcsa volt, mert a boros kiállítók környékén mindig jelentős csoportosulás van, hiszen a jó borokért az emberek hajlandók sorba állni.
 
Kíváncsi lettem, hogy vajon mi az ok?
 
Meglátva a címkéket azonnal beugrott, hogy találkoztam már a palackokkal, leginkább szupermarketek polcain és be kellett vallanom, hogy az épp felkapott borász kiállítókkal így valóban nehéz volt felvenni az adott helyzetben a versenyt. Gondoltam, itt az alkalom, hogy felülbíráljam a sztereotípiáimat és milyen jól tettem!? Az akkor még Borpalota néven futó pince képviseletében maga a tulajdonos, egy szimpatikus, mosolygós, decens hölgy fogadott, aki nagyon szívélyesen töltögette a poharamba egymás után a borokat.
.
20160216_123045_richtone_hdr.jpg
 
.
Technikailag hibátlan tételek követték egymást, amiből azért már akkoriban is volt bőven a piacon, majd eljött az a pillanat, amikor elkerekedett szemmel pillantottam rá és annyit kérdeztem, hogy:
 
-Ez a csoda micsoda?
 
Dunai Ágnes - mert így hívják a hölgyet- lelkesen mesélni kezdett... ..és kíváncsivá tett. Elkezdtem követni a pince történetét, évek során ahol lehetett, kóstoltam a boraikat és egyre szebb tételeket raktak le az asztalra, egyre jobb minőségű borokat töltöttek a palackokba! Úgy éreztem, eljött az idő, hogy tüzetesebben is megismerjem őket. Így amikor meghívást kaptam egy sajtótájékoztatóra, amit az okból tartottak, hogy a minőségi megújulást egy új névvel ünnepelik, ezer örömmel mondtam igent!
.
 
20160330_134938.jpg
.
Később elutaztam Gyöngyösre, ahol már a következő generáció, Ágnes lánya, Dunai Bernadett fogadott és kalauzolt végig a Pincemúzeumon és a modern szárnyon.
.

- A filoxéra vész után készült el Gyöngyösön az az épület, a korábbi Oroszlán Fogadó helyén, amelyben ma a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok készíti a borait, a legmodernebb technológiákat alkalmazva. Közel 1 km hosszú, körbejárható pincénkben tehetnek sétát a Gyöngyösre látogatók. A borászat 110 éves, tehát régmúltra visszatekintő története van. Ipari múzeumként is látogatható ez a pincerendszer, hiszen a 100 év technológiáját lehet végigkísérni. Például egy 179 hektoliteres régi, szépen felújított fahordó fogadja a vendégeket, de több hasonló nagy hordót is láthatnak, amelyeken még szerepelnek az egyes családnevek.

.

 

 

20160330_133409_richtone_hdr.jpg

 

 
Rengeteg izgalmas dolgot meséltek nekem mindketten, amiket most nem tudok idemásolni, mert olyan hosszú lesz, hogy senki nem olvassa el, vessetek az oldalukra egy pillantást a facebook-on ( https://www.facebook.com/dubicz.hu ), hiszen a pince születésnapja alkalmából igazán fergeteges bulit tartanak, koncertekkel, neves fellépőkkel és az már csak hab a tortán, hogy a boraik is kóstolhatók!
 
..és mindenképpen szerezzetek be egyet az újságból, mert nagyon jó kis interjú lett!
 
Addig is ízelítőnek mutatnék pár képet, hogy érdemes elutazni hozzájuk:
dubiczkoncert.jpg
.
20160330_141352_lls.jpg
.
20160330_141608.jpg
.
20160330_141207_richtone_hdr.jpg
.
20160330_134627_richtone_hdr.jpg
.
20160330_133239_richtone_hdr.jpg
.
20160330_134151_richtone_hdr.jpg
.
20160330_135250.jpg
.
20160216_123436_richtone_hdr.jpg
.
20160330_134739_richtone_hdr.jpg
.
Szép hétvégét!
Szöllősi Hajni
 

A bejegyzés trackback címe:

https://bortabor.blog.hu/api/trackback/id/tr108733982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása