OBI? OMG*!!

2011.08.04. 12:37

 

(*Oh, My God! - Óh, Istenem!)

Nem, ez nem az az OBI..  itt nem lehet kertiszerszámokat, gumicsizmát, cementet és egyéb, az építkezéshez, kertrendezéshez szükséges anyagokat kapni.

 

Ez az OBI az Országos Borminősítő Intézet. Ők azok, akik a kötelezően beküldött minták alapján (tételenként 6 palack!!)+ bizonyos kötelezően kifizetendő összegért eldöntik, hogy az adott termék, (ti. bor) megfelel-e a BOR kategóriának, kereskedelmi forgalomba kerülhet-e (leegyszerűsítve természetesen, hogy mindenki értse, miről is van szó)..  ergo: téged védenek, ne igyál metilalkoholt, ne igyál olyat, amiben kétes eredetű, idegen származékok vannak (glicerin, tabletta, szalma, stb..), ill. a többi borászt is védik, ugyi, az ő pénzükön, hogy ne kerüljenek kereskedelmi forgalomba bóvli vacakok olyan cégektől, akik nem korrektül játszanak a pályán, amikor itt van ugye a rengeteg, becsülettel dolgozó borász, borászat, akik tisztességesen, szőlőből készítik azt az italt, amit el akarnak adni neked..  már ha az OBI rábólint.. 

 

Mert ugye, előfordul, hogy nem teszi..  lötyögtetik a labóratóriumban a hegy levét ide-oda, számolnak, mérnek, grafikonokat rajzolnak, meg a bánat tudja, mit tesznek (amiért, -ismétlem- a borász -a különben kismillió adón és kötelező marketingköltségen, meg a hókom tudja, min kívül- ugyanúgy köteles fizetni), majd eldöntik, hogy ez a bor jó avagy sem.

 

Nos, sem OBI tag, sem borász nem vagyok..   így nem tudom megítélni, hogy ki mit is tesz pontosan akkor/azért, ha elutasításban részesül..  

 

De fogyasztóként (is) felmerül bennem a kérdés, hogy amikor ilyen és ehhez hasonló csodákkal találkozom az üzletek polcain, mint pl ez itt:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...vagy esetleg ez a másik, ami akció nélkül kerül 199 jó magyar forintba:

 

 

 

...hogy ezekben mi van? Ezek az "IZÉK" hogyan kapnak, kaphatnak OBI engedélyt?  ..és ha ezek igen, akkor azok a valóban nagy és szép, vagy szimplán "csak" korrektül, tisztességesen elkészített közepkategóriájú és/vagy épp jó minőségű asztali borok miért kötelesek elbírálás alá esni ezek mellett az "IZÉK" mellett?

 

Ha borász lennék, bennem biztos minden alkalommal fortyogna a méreg és az értetlenkedés, amikor az OBI csekket megkapom és/vagy amikor ilyen "nemistudom,mineknevezzem"-eket látnék a polcokon.. 

 

..én így, fogyasztóként csak annyit szeretnék tudni, úgy az OBI munkatársaitól, mint azoktól a cégektől -akik közül az egyiket (állítólag) már több ízben bezárták, szankcionálták ilyen és ehhez hasonló problémák, gondok miatt, de aztán, mint egy főnix, újra életre kel (kell?)- hogy MI VAN EZEKBEN A PALACKOKBAN?

 

..és ha már van tej alapú ital, meg fegyvernek látszó tárgy, akkor ezeket nem lenne tisztességesebb szőlő és/vagy nem akarom tudni, milyen alapú alkoholos italnak hívni BOR(?) helyett?

 

..és nagyon szeretném tudni, hogy úgy, hogy a palack, a címke, a grafikus, a dugó, a töltés, a szállítás, a szőlő megművelése, a bolti polcpénz, az OBI engedély, a palackonként fizetendő marketingdíj, a jövedéki adó, stb. mind-mind pénzbe kerül, hogyan lehet rentábilis az a cég, amelyik 199 Ft-ért tudja árulni a fentebb felsorolt dolgok kifizetésével együtt is azt az -igen, én már csak így hívom- "IZÉT"?

 

Kiváncsian várom a válaszokat és az ötleteket..   mert -bár elég élénk fantáziám van- abba, hogy ezekben mi van, úgy Isten igazából inkább bele sem merek gondolni...

 

 

Borissza Clarissa

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bortabor.blog.hu/api/trackback/id/tr63125135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miles · http://miles.hu 2011.08.04. 21:26:53

Nem vitatom, hogy a bemutatott löttyök nem borok, csak hozzátenném, bevett szokás a hipermarketeknél, hogy egyes termékeket beszerzési ár alatt adnak el, 'behúzó' áruként.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.08.04. 21:27:35

Ha a 199 forintból levesszük az üveg, dugó és cimke hármast, akkor maradhat még talán 100 forint. Ebből kéne megoldani a szőlő árát, a borkészítés folyamatát és a polcpénzt is. Ha a fix dolgokat kivesszük, akkor itt képesek 25-30 forintból megtermelni 1.4 kg szőlőt. Ebben az esetben nullszaldós a történet.

gyermekeim 2011.08.04. 21:28:43

Miután egy valamire való bor 2000forintnál kezdődik, ennek a 199forintosnak alkoholtartalma nemigen lehet, tehát kiskorúaknak adják, mint a gyerekpezsgőt, hogy felnőtteset játszhassanak. De miért nem írják rá?

Amorphis 2011.08.04. 21:29:44

Nekem egy viszonylag (el)ismertebb borászatnál dolgozó szakember ismerősöm azt mondta, hogy a kiskereskedelmi árat figyelembe véve, 1000 Ft alatt nem lehet minőségi, csak természetes (megengedett) anyagokból bort előállítani. Ami ez alatt van, az sanszosan nem csak szőlőből készült. Persze ettől még lehet akár finom is, és egészségre ártalmatlan is, de akkor vmi panccsal állunk szemben. Kb az a különbség, mint a pálinka és az aromás szeszesital között.

joeperry · http://joeperry.blog.hu/ 2011.08.04. 21:30:16

Szerintem ezeknek még mindig több közük van a borhoz, mint a két literes, műanyagpalackos csodáknak, azokat tényleg csak kólával lehet elviselni.

portis · http://www.online-szallas.com 2011.08.04. 21:30:45

Igen a szegényeknek is csinálnak bort, de akinek több pénze van annak nem muszály megvennie ezt, válogathat a különféle szinvonalú borokból ahogy a pénztárcája engedi.

Mi a gond?

2011.08.04. 21:31:11

Igen, ezen a témán már én is nagyon sokat gondolkodtam: Hogy a jó fenében tudnak egy-egy üveg "Bort(?) 200-300 Ft-ért adni, amiben benne a 40 ft-s palack, a 10 ft-s cimke, az 5Ft-s dugó, a logisztika, a kisker, a nagyker árrés? mennyi m,arad a 200-ból termelői árnak? 30-40Ft/palack? Ennyiért még a tabletta sem jön ki!De szólhatott volna a poszt a 349ft-s bikavérről (?) is akár, vagy 399t-s balatoni (???) borokról. Szégyen a magyar bor-ra nézve...És nem a bornak kell magát szégyelnie, hanem azoknak, akik aszisztálnak ahhoz, hogy ezek a szemetek forgalomba kerülhetnek.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.08.04. 21:31:34

199 forint??? nos nem vagyok róla meggyőződve, hogy a beletöltött cuclendáré túl sok napsütést kapott volna valamelyik jómagyar termő lankáin... de azt tényleg nem értem, hogy miért palackozzák? a palackozott asztali borok célközönsége azért gondolom fel tudja mérni, hogy ha nem közvetlenül a termelőtől veszi, ha nem a szeme láttára csapolják a hordóból, akkor ilyen áron egyszerűen nem kapni bort (és még egy termelő sem hinném, h ilyen röhejes áron mérné italát). akkor miért nem dobják egyből kannában piacra? mi a terv??

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.04. 21:32:22

Számoljunk csak. 200 Ft/0,75 l az 266 Ft. Nagyjából ha egy Balaton felvidéki borásznak megveszem az olcsó borát, akkor olyan 300 Ft-ot fizetek literenként(jó fajta furmintot Tokaj közelében 500 Ft/l áron tudtam venni). Szerintem ha ezt az Alföldön tenném, ott 200-ért is kapnék egy litert, hiszen ott olcsóbb a munkaerő. Ezek még iható, bár nem jó borok(a zárójeles Furmint kivételével). Viszont ez a 266/liter nem lehet olyanból, amiért 200-at elkérnének, ha megjelennék egy műanyag flakonnal, hiszen a palackozás, az ÁFA, a kereskedelmi árrés is rárakódik, tehát valahol ott lehetünk, hogy ezek nagyjából 100 Ft/l-es borok lehetnek. Nekem az a véleményem, hogy valószínűleg ezek nem tartalmaznak metil alkoholt, mérget, vagy bármit, ami gyorsan végezne a vásárlóval, ezért átmentek az OBI vizsgálatán, viszont ajánlottnak nem ajánlottak.

Amúgy ezek szinte kivétel nélkül a borhamisítás háromszögéből származnak, a Duna-Tisza Közéről, legnagyobb tömegtermelő a bócsai Weinhaus borászat. Én már láttam boltban 150-ért is. Érdekes, hogy más borvidékről 350-től kezdődnek, villányi bort meg nem kapni 800 alatt, csak néha akcióban van olcsóbban(Teleki Zweigelt az például igen jó az olcsó borok közül).

mechanikus 2011.08.04. 21:33:04

Talán nem kellene 199 ft-os boroknak mégcsak létezniük sem,de mennyivel létjogosultabb az a néhány befizetnivaló amit te magad is említessz tisztelt blogger.Mitől lehet rendes bort venni Toscanaban egy rongyos COOP üzletben jó áron és mitől top bor áru a duna tiszaközi finomság.Miért kapsz történelmi borvidéken 350-400 ft ért rendes bort,és miért fizetsz több napi munkabért egy állami támogatáson bevezetett híres borász amúgy iható de túlértékelt boráért.Bocsánat ha valaki megbántódna a Duna Tiszaközi megnevezésen,imádom a tisztességes síkvidéki könnyű borocskákat,és becsülöm a tisztességes borkészítőket.Jó lenne ha a szakma szorítaná ki a selejtet gyártókat/itt mindíg lesz talaja a műbornak,talán el is várják/és mutatná meg hogy van becsületes arcú borászat is.Az árakon vitatkozgathatunk de nem nézhetjük semminek a világ más tájain termelők árait és "minőségi "boraikat.Bocs,csak egy fogyasztó vagyok.

PanelProli 2011.08.04. 21:33:33

Értem valahol a cikk mondanivalóját, de ez egy szabad ország, mindenkinek joga van venni ebből a borból, ha árulják. Mindenki szabadon dönt, hogy a 199 Ft-os, vagy 2999 Ft-os bort veszi.

Apropó, azt már elemeztétek, hogy a 2999 Ft-os bor-árból mennyi a bor költsége és mennyi a marketing?

hírfaló · http://www.hirfalo.hu 2011.08.04. 21:33:54

Teljesen véletlenül nem Bács-Kiskun megyében "készítették" ezt a nedűt ?

menőmano 2011.08.04. 21:34:41

Hm. milyen alapú alkoholos italnak hívni BOR(?) helyett?"
Én totálisan úgy gondolom. hogy ezt teljes nyugalommal lehet "pancsolmánynak" nevezni.
:))

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2011.08.04. 21:36:21

Teljesen jogos a felvetés.

Valószínűnek tartom, hogy "rendes" bort küldenek OBI vizsgálatra, aztán azzal az engedéllyel árulják az "izé"-t.

Ugyan már, a polcról ki fogja már levenni a palackot, és visszaellenőrizni, hogy tényleg ebből küldték e a mintát?

Ahhoz hogy valaki hivatalosan eladjon egy liter bort, a következőkre van szükség:

Hegyközségi regisztráció

ÉS

OBI ( Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal) borászati üzem engedély

ÉS

NAV által kiadott adóraktári engedély, és vezetett pincekönyv

ÉS

Valamilyen hivatalos státusz, KFT, BT, őstermelő, EV

ÉS

Önkormányzat által kiadott működési engedély

No, tehát itt már látszik is a jogalkotó szándéka, hogy a tisztességes, egyszerű szőlész-borászt ellehetetlenítse, ugyanis ennyi macerát inkább csak a tablettás borászoknak ér meg, esetleg olyan hobbi borászoknak, akiket amúgy is felvet a pénz, és nem számít a megtérülés.

Halkan kérdezném még, ha a francia borászoknak ekkora macera lenne eladni egy liter bort, mennyi perc alatt lobbantanák lángra Párizst?

Jenyei 2011.08.04. 21:36:50

Egy híres alföldi bortermelőt, a méltán híres Flaisz Ferencet is felmentették, hiszen csak "gyengébb minőségű szőlőbort" forgalmazott. Na most 1 millió liter műtrágyalébe egy fürt szőlőt beleejtve (Flaisz természetesen semmi ilyet nem tett) valóban igazi, bár talán kissé gyengébb minőségű szőlőbort kapunk. És ehhez az OBI-nak nagyon helyesen semmi köze. Minden jó így, tisztelt NAV.

alf (törölt) 2011.08.04. 21:37:32

Annyira azért nem kell megrémülni. Már persze nem attól, hogy ez akkor most milyen bor is. Nyilvánvalóan gyenge minőségű. Bár éppen jó is lehetne. De nem az ára miatt nem az.
Kis hazánkban a bor rohadtul túl van árazva. Aki nem hiszi az látogasson el egy borvidékre és csodálja meg borászaink kastélyait - igen azokét, akik sírnak és zokognak, hogy őket aztán mennyire nem támogatják. Jaj, hát persze! A gyerekeknek csak Q7-re futja érettségi ajándékként, nem tudnak egy rendes Bentley-t venni. Szegények.
Szóval az üveg, a dugó meg a cimke a technoológiai költségekkel, meg a 60Ft/kg szőlő (amiből lesz úgy egy üveg bor) kijönne még ebből az árból is (persze minimális haszonnal, de ebben a szegmentben nem is 200 palackot akarnak értékesíteni) És még jó is lehetne. De akkor ki a franc venné meg ezerötért az alap kékfrankost, Irsai Olivért?
Ugye..?

ÁLLAMCSŐD!!! 2011.08.04. 21:37:53

Nem Magyarországról származó borok, gondolom nagy mennyiségben érkeznek, itt csak palackozzák. Nem tudom, ez esetben is vizsgálja-e az OBI, vagy ha más EU-s országban ez már megtörtént akkor itt nem kell.
Persze ezt csak én gondolom így, az igazságra nagyon kíváncsi lennék.

EsteeSatmary 2011.08.04. 21:38:17

És próbálj meg külföldön Tokajit eladni !Ugyanezért is, meg a jó beregszászi és szlovák, olasz tokaji miatt! Bár azoknak kéne meginni az utolsó cseppig, akik "csinálják" és forgalomba engedik!

Sweetbitter 2011.08.04. 21:38:41

Ismerős az érzés. Mint amikor eltűnt a rendes eki. Örülj neki hogy lehet rendes bort kapni.

atlbilbaoo 2011.08.04. 21:57:21

199 a bor ára, nem kell levenni belőle az üveget, az plusz költség.
Nem tudom mit csodálkoztok, a testvéremnek a Zala dombok oldalán lévő Balatonmelléke borvidéken van szőlője, a Kis-Balaton vize tükrözi a napfényt a déli fekvésű lankákra. Nagyobbrészt rizling, fehér száraz bort termel. Nagyképűség nélkül állítom, hogy kellemes asztali bora terem, nem mismásol, tisztán termel, a bor száraz, lehútve spiccnek kiváló. A nagy borászatok, jelen esetben a BB és Badacsonytomaj, 70-80 forintért veszik át a bort tőle meg a hasonló kistermelőktől. Tőkén termett izzadsággal locsolt bort! Ebből a borból már lehet 7 decilitert adni 199 forintért. Nem kell mindjárt hamisításra gondolni, elég kizsákmányolni a kistermelőket. Az árúhát meg beszerzési áron vagy kicsivel alatta forgalomba hozza.

jet set 2011.08.04. 21:58:26

Tőlünk nyugatabbra 1-2€ között rengetegféle bort lehet kapni a szupermarketekben.

J.N. 2011.08.04. 21:58:57

Az OBI, amennyire én tudom, nem ad tiltást, hanem az igazolása vagy minősítése mindössze leírja a beküldött minta paramétereit (savak, szárazanyagtartalom, alkohol), majd azzal zárja, hogy asztali vagy minőségi bor-e. Persze, ha valami nagy gáz van vele, akkor leírhatja, hogy kereskedelmi forgalomba nem hozható. Nyilván ezek a levek nem nevezhetőek bornak, vagy még precízebben, nem állapítható meg róluk az eredetük, vagyis az, hogy szőlőből készlültek-e és az sem, hogy milyen anyagokat, adalékokat tartalmaznak.

nem akar az ökörcsorda legelni 2011.08.04. 22:09:15

Gondolom 200 forintért nem a borbarátok választják és nem is azok, akik évente megisznak egy, vagy két üveg bort, vagy ha mégis, akkor az olcsójánosok királyával van dolgunk. Akiknek naponta lecsorog 2 liter bor a torkukon (szerintem nyugodtan nevezhetjük őket alkoholistáknak) vagy fiatalok és olcsón akarnak berúgni, sorolhatnám miért ne felelhetne meg? Szerintem semmivel nem lehet rosszabb, mint az általad is említett barackízű szeszes ital, vagy hasonlók. A célközönség nem a bor által nyújtott élményre megy, hanem az irgalmatlan mennyiségben elfogyasztott bor eredményére.

szerpes 2011.08.04. 22:48:58

200 Ftért olcsó a 7 dl bor ? A mi családunk nagyban nyomta a bor és a szőlőtermesztést (150 hl/év) itt a badacsonyi borvidéken. Mi akik egész évben szenvedtünk a szőlővel, borként adott érte a felvásárló 70 Ft-ot literjéért! Ha nem csináltunk bort, akkor a szőlőért 42-43 Ft-ot adtak kilójáért.
Az üvegért a vevő fizet 30 Ftot, a palackozó max. 5-10 ftot , a dugó és a címke nem tétel. Termelőként hazulról 130-140 Ftért örülhetsz ha eltudod adni a borbogaraknak. Szóval 200 Ftért a 7 deci bor, simán lehet bor és még így is pofátlanul megéri a palackozónak. Ezért álltunk le mi is , meg a környéken mindenki, 260 Ftos cukorral már abszolút veszteség az egész.

zsoltix 2011.08.04. 23:00:13

A kedves posztiro vasaroljon 1000000 ft/palackert Uj Peterrel karoltve. Ennyi. :)

AzHofi 2011.08.04. 23:13:19

Talán úgy, hogy szabadulna tőle a bót és bőven beszerzési alatt szórja ki, drága ám a raktározás.

márta)) 2011.08.05. 09:34:31

Szerintem ezek a borok nem sok szőlőt "látnak":) Tesznek hozzá kis cukrot, meg esetleg valamiféle színező anyagot.
Én nem tudom, csak gondolom.
:)))

márta)) 2011.08.05. 09:34:55

mint egy főnix, újra életre kel "
Hm. Nincs ebben semmi különös?! Talán, valakinek a valakije...) és hát, KELL.
Van ilyen.
:))

menőmano 2011.08.05. 09:35:12

Most látom, hogy van itt a poszton, kicsit drágább? palackozott bor is.
Az csak akcióban 199,-forint.:)
Na. az a gondolatom, hogy az talán egy kicsit több szőlőt "látott":) De még mindig köszönőviszonyban sincs az igazi nedűvel.
Gyártanak már mindent, csak vegye a "jónép" :)
Kinek árt, kinek használ? az meg kit érdekel. Úgy van vele a gyártó, forgalmazó.
oszt.kész.jónapot!!!
:)))))))

Moan 2011.08.05. 09:36:06

Simán elő lehet állítani ennyiért bort. Az tény ugyan, hogy sok haszon nincs rajta, de csak számoljatok utána: Egy nagyobb lugason mondjuk novából terem egy zsák szőlő anélkül hogy különösebben gondoznád. Metszeni kell, kötözni, keveset kapálni. A zsák szőlőből lesz kb. 20 liter bor mire elkészül. Az sem akkora munka. Üveg, dugó, cimke? 20ft? Ha mindezt nagy tételben csinálja valaki géppel, akkor a végén ott van az, hogy bizony belefér. Persze itt senki nem keres, csak a végén a Nagyáruház vagy 20 forintot. A többieknek a költségük van meg rajta kb. De legalább nem rohad rájuk. Mert a boltban a 200 forintos tejen kinek van haszna, ha a tejes gazda 20-30 forintért adja literét a tejfeldolgozónak, az meg mondjuk 50-ért az áruháznak? Meg az is, hogy ha magyar tejet veszel az a legolcsóbb helyen is kb. 160ft, de lengyel tej meg 100ft? :)

think different 2011.08.05. 09:36:40

Akkor valamit elarulok:
A bort, amit nektek eladnak a gazdasagok, nagytermelok, nagyjabol 60 Ft/liter-ert veszik meg, a szolot 20-40Ft-ert.
Ezt felcimkezik, rairjak, hogy Varga, Szeremley, akarki.., majd felteszik nektek a polcra 3-4-5szamjegyu kiszerelesben. Nem mondom, hogy nem dolgoznak vele, mert igen, az igenyes pinceszetek adnak a minoseg es hirnevuk megtartasara, de 199-ert siman lehet kapni egy liter IGAZI, szolobol keszult bort, ha bekopogtatunk egy badacsony vagy villanyi kistermelo pincejenek ajtajan.

azbest 2011.08.05. 09:37:03

szerpes: értem én ezt, meg látom is alföldi faluban...
De kérdem én, mi köze a répacukor árának a szőlőbor árához? Ja hogy nem csak szőlő van a "bor"-ban. Lehetne rögtön cukorrépából csinálni, mint répabort.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.08.05. 09:37:32

Azt azért megjegyezném, hogy a 199 Ft-os árban a palack nincs benne, azért külön 40 Ft-ot számolnak (az első képen látható) a vevőnek, betétdíjként.
Hogy ettől már bor lesz-e az illető izé, vagy nem, fogalmam sincs, de a tény az tény.

BORtaBOR 2011.08.05. 10:13:40

@szerpes: Kabai napfény (cukor) hozzáadása a borhoz törvényileg tiltott, tilos! Mustsűrítménnyel lehet bort édesíteni, így azt, hogy arrafelé cukrozzák a bort, akármennyibe is kerül a cukor ára, nem hangsúlyoznám.. lehet, a többi gazda nem annyira örül neki..

BORtaBOR 2011.08.05. 10:22:31

@think different: A kistermelőnél a pinceajtóban vásárolsz, földrajzilag akárhol legyen is, a 199 forintos, kimosott kólás vagy ásványvizes petapalackba töltött boron nincs szállítási költség (hiszen te lóbálod a kezedben, amikor ballagsz le a hegyről), jövedéki adó, ÁFA, palackonként 6-10 forint marketingköltség, ami nem a borász borának a költsége, hanem az állam felé kötelezően befizetendő, nem adó nevű adó, sarc, nincs nála polcpénz , nincs címke, grafikus, OBI (tételenként 6 palack+tételenként 25.000 Ft elbírálási díj), stb.. igen, a rendszer pocsék és rettentő sok(k) nyűggel keseríti meg a borász életét, nagy terheket rak az árra, az árképzésre és ez mind, mind ismert és érthető.. pont ezért, matematikailag elképzelhetetlen, hogy minden egyes kib**tt törvényt, előírást betartva 199 Ft+20 Ft üveg áron vmi kiskereskedelmi forgalomba tudjon kerülni.

think different 2011.08.05. 10:33:49

@BORtaBOR: Ne a 199-hez, a 60 Ft-os atvetei arhoz viszonyits:)

Sokuknak van kezi palackozoja, igenyesen meg lehet oldani, felcimkezve, igaz nem nagy mennyisegben.

Abbol a 139-bol literenkent talan meglenne, nem?
(Cimket en anno 15000-ert terveztem, igaz ez 10 eve volt...)

BORtaBOR 2011.08.05. 10:45:32

@think different: A cikk a 199 Ft-os borról szól, ami kereskedelmi forgalomban van a boltban és nem Jóska vagy Pista bácsi pincéjében. Igen palackozhatja igényesen így is, ebben igazad van, de kaptál róla Áfás számlát? ugyi, az +25%.. és valahogy el is kellett jutnod a pincéig, így az már nem 135, hiszen majd 400 Ft-os benzinár mellett vagy ha tömegközlekedsz is, akkor sem vmi tündér reptetett a pincéig és azt a költséget is te fizeted.. igaz, a borért csak 139 Ft-ot adtál, de a bolti 199 Ft+20 Ft üveg árban már ez a költség is benne van.. nem akarom magam ismételgetni, de az előző válaszban már leírtam az egyéb, kereskedelmi forgalomba kerülő tételeket kötelezően terhelő költségeket, amik a kispincékben -akár igányesen, akár anélkül palackozva- megvásárolható borokat nem terheli.. ..és ez a poszt nem is Józsi és Pista bácsi ellen szólt, hanem pontosan a Józsi és Pista bácsikat kihasználó ÉS a fogyasztó felé is ugyanolyan unkorrektűl eljáró multikról, akik képesek ilyen "IZÉ"-ket az arcunkba löttyinteni.. mert hagyjuk.. mert a fent említett 139 Ft-os borra hivatkozva hagyjuk, hogy megvezessenek bennünket! Nos, én remélem, előbb-utóbb egyre többen "felébrednek" és a mennyiségi ivás felől a minőségi borfogyasztás irányába tolódnak el! Mindenkinek szép napot és jó borokat kívánok: Borissza Clarissa

think different 2011.08.05. 11:16:39

@BORtaBOR: Ertem en es egyet is vele:)

A baj, hogy a minosegi borivas, amire buzditasz, az tovabbra is a nagyfiukat fogja gazdagabba tenni, holott a kistermelokhoz kellene eljuttatni a borkedveloket.
Mert ugye Pista bacsi borat fogod te a Tacskoban megvenni 10x szorzoval, amirol nem Pista bacsi es nem a Tacsko tehet, hanem a rendszer, ahogy irtad is, de mi a megoldas a megkerulesere?
Talan szervezett borturak alatt kialakitott kapcsolatok. De ez sem mindenkinek megoldas.

A masik resze amit irtal, az santit, mint a ketlabu szek: Pista bacsi igy is, ugy is megcsinalja a bort (apam Pista es csinalja), igen O sem tudja miert, mert draga a benzin (kozel van a szolohegy szerencsere), fizet az eszkokert, tragyaert, foldcsereert, adozik is, rendszeres ellenorzes volt a hegybirosagtol, szoval nehogy azt hidd, hogy a 60 Ft-os bor (bor, cimke, marketing... nelkul) akarcsak ezt fedezi, mert abszolut nem, de kivagni nem engedi a Nemzeti Park es Hegybirosag, ha nem muveli megbuntetik. Igy szinte rabszolgamunkaval termelt bort eladja a bekerulesi ar 50-70%-aert.
Felcimkezve es palackozva pedig el lesz adva (igen van meg vele munka, tudom) atlagosan 599-ert.
Szoval a baj azzal van, hogy eselyed sincs minosegi borhoz jutni olcson, de legalabb szart is vehetsz tularazva, mert az elso kortyig nem fogod tudni, mit palackoztak at neked.

Szep napot es husito kortyokat:)

hegyilány 2011.08.05. 17:09:07

hm. "husito kortyokat:)"
De ha lehet, ne a 199,-forintos borból tessenek inni.!

:))))))

derabitz 2014.03.08. 15:27:59

Nem kell megvenni ezeket, és főleg nem kell reklámozni!

Egyébként, jogod van megkérdezni az OBI-t, hogy mely paraméterek alapján kaptak minősítést az általad kifogásolt levek.

www.mgszh.gov.hu/szakteruletek/szakteruletek/obi
süti beállítások módosítása